mandag 11. februar 2013

Sjarmerende morsdagssang


Eldste datteren har beholdt familiens tradisjon
med å synge for jubilanten når det
er bursdag eller farsdag eller morsdag i huset.
Da telefonen ringte tidlig i går,
og jeg så at det var datteren på tråden,
forventet jeg "Ja, må hon leva" i øret.
Men det oppsto noen sekunders stillhet, før en herlig stemme
uventet stemte i:
"Bæ, bæ, lille lam, har du noen ull" -
hele verset  så klart og rent som en toåring klarer å få til.
Enda en ny generasjon som ivaretar tradisjonen!
Og en av de koseligste morsdagshilsener jeg har fått.
 
Barn og barnebarn er langt borte,
men heldige meg som har en i huset
som gjør litt stas på og
skjemmer bort mor på morsdagen : )
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Så utrolig koselig å få en sang på morsdagen. Deilig med tradisjoner og jeg må bare si at jeg elsker morsdager.Så blir jeg jo så rørt og av all oppmerksomheten.
    Ha en fin uke videre.
    Hilsen Ann-jorun

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er koselig med tradisjoner.
      Ønsker deg ei fin uke videre, også!

      Slett
  2. Så fina presenter på morsdag, allihopa!! Jasså ni har mors dag nu.
    Jag får nog vänta till maj!!

    SvarSlett
  3. Ja, morsdagen feires på ulike dager i Norge og Sverige.
    Men farsdagen er samtidig :)

    SvarSlett
  4. Så koselig!:)Og for en alldeles strålende vakker tulipanbukett!:)Håper du har det fint,masse hilsener fra Else Britt:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...