mandag 16. juli 2012

Om bøker og hukommelse

Reklamen nevnt i forrige innlegg var effektiv.
Jeg endte opp i  bokhandelen, og den var virkelig verd et besøk.
Men snakk om å bli minnet om alder.
Det første jeg snublet over var et stativ med forstørrelsesglass
med innebygd lys. Jeg hastet fort forbi - .
Fem meter lengre inn i butikken kom neste påminnelse:
Et stativ bugnende av lesebriller.
Ikke noe for meg - mine sekstitreårgamle øyne klarer seg
uten denslags hjelp.
Om øynene funker kan det jo i min alder stå verre til med hukommelsen.
En bok til å notere forfatter, tittel og litt om innholdet
 i bøkene man leser - yes! - den fikk bli med meg hjem!


Apropos hukommelse - det er visst bra å trimme den.
Hadde ikke noe for hånden å legge inn i boka her om kvelden
da jeg skulle avslutte dagens lesing. Gadd ikke stå opp og finne noe,
så da var det bare å ta litt huskehjelpemidler i bruk -  
jeg er elendig til å memorere tall.  
Min mammas bursdag var 17. februar = side 172
Min brors fødselsår minus hundrerne = side 138
Klar ferdig gå = 123
Å - lykke å våkne opp om morgenen og finne ut at det funker!


Det kan vel hende at jeg en dag husker å ta med meg
mitt selvlagete bokmerke  til køys,
men inntil videre fortsetter jeg hjernetrimmen : )

2 kommentarer:

  1. Fine bilder og flotte tekster! :)

    SvarSlett
  2. Hei Kari.
    Oppdaget nettopp denne bloggen, og falt for den. Trivelig blogg! Je kjem att ;)
    Ellen

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...